Längre svarstider än normalt hos vår kundservice
På grund av lägre bemanning under vecka 47 kan ta det längre tid för oss att svara på ditt samtal eller att återkomma i ditt ärende.
Vanliga frågor
- Vad betalar jag för? Ditt elnätsavtal består av en fast och en rörlig kostnad. Den rörliga delen kan du påverka genom att ändra dina vanor och optimera din elförbrukning. På Mina sidor Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du se över din förbrukning.
- Jag har fått strömavbrott, vad gör jag? Kontrollera först om det finns ett känt strömavbrott under "Driftstatus". Om inte, kontrollera dina huvudsäkringar och jordfelsbrytaren. Om problemet kvarstår, kontakta kundservice på 060-600 50 20.
- Hur gör jag om jag vill få e-faktura? Anmäl dig till e-faktura via din internetbank. Observera att detta inte kan beställas direkt via Sundsvall Elnät. Om du byter bank eller kontonummer måste du avsluta e-fakturan på det gamla kontot och anmäla på nytt via det nya kontot.
- Vilken säkringsstorlek behöver jag? Det är viktigt att ha rätt säkringsstorlek i förhållande till din elförbrukning. För att få en korrekt bedömning rekommenderas att du kontaktar en professionell elinstallatör.