Fint resultat på 2024-års kundundersökning!
Årligen genomför vi en kundundersökning för att ta tempen på hur våra kunder upplever oss. I år var inget undantag och vi är stolta över att kunna presentera vårt NKI-värde på 73,4, vilket ligger långt över snittet.
När man inte kan välja är det ännu viktigare att man är nöjd
Enligt Svenskt Kvalitetsindex mätning landande snittet för elnätsbolagen på 55,8, vilket även det vittnar om att vi ligger bra till i jämförelse med andra. Hos oss får man ett glatt bemötande och snabb service, vilket är precis vad vi siktar emot. För det är faktiskt så att om man inte kan välja vilket elnätsbolag man vill ha, är det ännu mer viktigt att man är nöjd.
Vi slår inte av på takten
Trots det fina resultatet finns det inga skäl att sätta sig bekvämt i stolen, tvärtom.
Undersökningen skvallrar nämligen om att det finns ett intresse av att lära sig mer om el och hur man, som kund, kan påverka sina kostnader. Bli mer el-smart, vara mer hållbar och helst spara någon krona på sista raden. Det ska vi, på Sundsvall Elnät, fortsätta att hjälpa er med.
Har du förresten läst på om effekttariffen som vi kommer att införa senast 2027? Vår artikel om skillnaden på elhandel och elnät? Skummat igenom vårt el-lexikon eller surrat lite solceller med vår AI-assistent Ellen? På vår hemsida finns massor av nyttig läsning för dig som vill förkovra dig i el-lära.